Zbiegły z transportu Żyd trafia do domu emerytowanego profesora i ukrywa się w skórze białego niedźwiedzia pozując do zdjęć. Zdemaskowany przez hitlerowskiego majora, w zamian za relacje o wrażeniach człowieka ściganego zyskuje zapewnienie bezpieczeństwa ale tylko do czasu, gdy badający psychikę zbiega major dostaje rozkaz wyjazdu na front wschodni . . .
Najlepszą część filmu stanowi rozmowa Fogla z von Hennenbergiem (o kamieniołomach i śmierci najbliższych). Mocna gra Gustawa Holoubka (wspaniały aktor) sprawia, że aż ciarki przechodzą po plecach. Pomysł na scenariusz ciekawy, film całkiem dobrze zrobiony, ale mam nieodparte wrażenie, że mógłby być lepszy.
Biały niedźwiedź to film wywodzący się z dość popularnego w latach 50-60-tych nurtu filmów psychologicznych. Odrobinę nierówny i w związku z tym widz chwilami traci zainteresowanie tym co się dzieje na ekranie. Mimo wszystko film warto zobaczyć ze względu na ciekawy temat, doborową obsadę, w tym jak zawsze świetnego w...
więcejchciałam obejrzeć ten film, lecz nie mogłam go znaleźć. chciałam to zrobić ze względu na Holoubka i Pawlikowskiego bo lubię ich duet na ekranie. w końcu odnalazłam film i nie rozczarowałam się, zupełny majstersztyk. gra aktorska Holoubka, Pawlikowskiego i innych genialna. żyd Fogiel ukrywa się u profesora (Stanisław...
więcejMało znany film z gatunku polskiego kina PRL-owskiego rozliczającego się z ciężarem II wojny światowej.
Fabuła jest dość oszczędna - zbiegły z transportu żyd Henryk Fogiel, przed wojną naukowiec akademicki, trafia do Zakopanego, aby tam w kostiumie białego misia z Krupówek walczyć o przeżycie w samym centrum...