czyli propozycje najlepszych (lub najlepszego) filmów Pedro. Moje typy to:
1. Wszystko o mojej matce
2. Drżące ciało
3. Zwiąż mnie/Czym sobie na to wszystko zasłużyłam
Mam nadzieję że Volver zmieni tę kolejność:) pozdrawiam:)
Hmm póki, co widziałem 4 filmy Almodóvara (tak, tak ostatnio na enemefie) i ciężko mi to ocenić. Słyszałem głosy, że Volver jest średni, przeciętny. Jak dla mnie wywarł on nie mniejsze wrażenie niż pozostałe filmy, tak więc:
1. Wszystko o mojej matce, Porozmawiaj z Nią, Złe wychowanie, Volver
2. -
Po co się rozdrabniać?:)
To prawda. Widziałem Volvera na ENH ;) I nie byłem zbyt zachwycony. poprzednie filmy te nawet najstarsze przebijały oryginalnością i "szorstkością" fabuły. Volver był zbyt ułożony to jakby stępiony styl mistrza. I Penelope choć piękna to już nie taka tajemnicza.
U Almodovara mniej znani aktorzy niejednokrotnie wywołuja emocji niż gwiazdy kina...
Te, które oglądałem ułożyłbym w takiej kolejności:
1. Złe wychowanie
2. Volver
3. Drżące ciało
4. Wszystko o mojej matce
5. Porozmawiaj z nią
6-7. Kobiety na skraju załamania nerwowego/ Matador
Spośród oglądanych przeze mnie:
1. Kobiety na skraju załamania nerwowego
2. Prawo pożądania
3. Wszystko o mojej matce
4. Złe wychowanie
5. Matador
6. Kika
7. Wysokie obcasy
8. Porozmawiaj z nią
9. Kwiat mojego sekretu
10. Drżące ciało
złe wychowanie, kobiety na skraju, porozmawiaj z nią.
przy czym kolejności nie jestem pewna, nie jest to takie łatwe. :)
Na razie dane mi było oglądnąć 4 dzieła tegoż mistrza. Stawiam je w takiej kolejności:
1.Porozmawiaj z nią
2.Drżące ciało
3.Wszystko o mojej matce
4.Złe wychowanie
Teraz jeszcze muszę dorwać "Volver", "Prawo pożądania" i "Kobiety na skraju załamania nerwowego" (;
Z tych, które widziałem:
1. "Kika";
2. "Zwiąż mnie!";
3. "Wszystko o mojej matce";
4. "Drżące ciało";
5. "Prawo pożądania";
6. "Złe wychowanie";
7. "Volver";
8. "Kobiety na skraju załamania nerwowego";
9. "Czym sobie na to wszystko zasłużyłam?";
10. "Porozmawiaj z nią";
11. "Pośród ciemności";
12. "Kwiat mego sekretu";
13. "Matador".
Choć tak naprawdę kolejność jest trochę sztuczna, bo 12 pierwszych filmów uwielbiam (tylko, że jedne bardziej, inne mniej). Tylko "Matador" nie przypadł mi do gustu jakoś. :|
Coż...nie jestem komptentna w tej kwestii, gdyż filmy Almodovara uwielbiam, widziałam wszystkie, znakomitą większość w kinie.
Jeśli już musiałabym oceniać, to:
faworyci - "Drżące ciało", "Kika"
next - "Prawo pożądania", "Atame", "Kobiety na skraju załamania"
później cała, niewiele gorsza, również uwielbiana przeze mnie reszta;)
Jedno co pewne, to ubóstwiam "Wszystko o mojej matce", film przy którym najlepiej mi się płacze....
Dość krytycznie odnoszę się do "Porozmawiaj z nią", ale to tylko moje zdanie.
Chociaż w sumie, czy ja naprawdę nie lubię "Matadora"? Chyba jednak lubię. :) Ale 13 miejsce, niewątpliwie. A właściwie już 14-te, bo obejrzałem "Wysokie obcasy" i postawiłbym je chyba między "Drżącym ciałem" i "Prawem pożądania". :)
Jeszcze raz sobie odpowiem. ;) Obejrzałem "Pepi, Luci, Bom..." -i umieszczam je na 10 miejscu. Całkiem przyzwoity debiut. :) Już tylko "Labirynt namiętności" mi został. Nawet go mam, ale nie ma nigdzie napisów! Znalazłem jakieś angielskie, ale nie pasują do filmu. :|
I znowu ja. :P Udało mi się wreszcie zobaczyć "Labirynt namiętności". Cudowny, stary, dobry, zwariowany Almodovar. :) Oto lista po obejrzeniu wszystkich jego dotychczasowych filmów (po przemyśleniu dokonałem kilku zmian :P ):
1. "Kika";
2. "Wszystko o mojej matce";
3. "Drżące ciało";
4. "Prawo pożądania";
5. "Złe wychowanie";
6. "Labirynt namiętności";
7. "Zwiąż mnie!";
8. "Wysokie obcasy";
9. "Kobiety na skraju załamania nerwowego";
10. "Czym sobie na to wszystko zasłużyłam?";
11. "Pepi, Luci, Bom i inne laski z naszej paki";
12. "Volver";
13. "Porozmawiaj z nią";
14. "Kwiat mego sekretu";
15. "Pośród ciemności";
16. "Matador".
A teraz pozostają mi jedynie ponowne seanse tych wspaniałych filmów... No i oczekiwanie na "Los Abrazos Rotos". ;)
widziałeś "labirynt namiętności"? jak? to znaczy raczej, skąd wziąłeś napisy?!? bo ja nigdzie nie mogę znaleźć i tak oto został mi ten jeden do kolekcji :>
Napisy kiedyś znalazłem -sęk w tym, że nie pasowały do filmu i nijak nie dało się ich poprzesuwać. :P A więc dałem sobie spokój z szukaniem napisów i... znalazłem innego torrenta (z filmem zgranym z VHS i wgranymi doń OD RAZU napisami). Niestety, nie pamiętam, GDZIE go znalazłem. Radzę powpisywać różne kombinacje słów Laberinto de Pasiones/Almodovar/torrent do google'a. Może coś Ci wyskoczy. :P Powodzenia w poszukiwaniach.
Wszystko o mojej matce , bezsprzecznie na pierwszym miejscu
Volver
Kwiat mego sekretu
Reszta nie przypadła mi do gustu ,natomiast "Matador" poraził mnie swoją surowością i nieudolną wrecz amatorską gra aktorów...
Najlepszym filmem Almodovara są bezsprzecznie '' KOBIETY NA SKRAJU ZAŁAMANIA NERWOWEGO'', nie widziałam co prawda wszystkich jego filmów,ale wydaje mi się że lepszego nie nakręcił :)
''VOLVER'' stawiam wysoko bo mi bardzo przypomina ''KOBIETY''(m.in. ze względu na obecność mojej ulubionej Carmen Maury).
Wysoko ''WYSOKIE OBCASY'' - świetna Victoria Abril.
Dalej mniej więcej na równo '' DRŻĄCE CIAŁO'',''POROZMAWIAJ Z NIĄ'',''ZŁE WYCHOWANIE''.Najniżej ''WSZYSTKO O MOJEJ MATCE''.
1.WSZYSTKO O MOJEJ MATCE
2.KOBIETY NA SKRAJU ZAŁAMANIA NERWOWEGO
3.VOLVER
4.KWIAT MOJEGO SEKRETU
5.POROZMAWIAJ Z NIĄ
6.KIKA
Uwielbiam Almodovara !!!
Moje propozycje to:
1. Złe wychowanie ze świetną rola Gaela Garci Bernala
2. Volver
2. Kika
moje typy (sposrod wszytskich ktore widzialem):
1. Porozmawiaj z Nią
2. Złe Wychowanie
3. Drzace Cialo
4. Wysokie Obcasy
5. Wszystko o mojej matce
6. Volver
7. Kobiety na skraju zalamania nerwowego
8. Kwiat mego sekretu
9. Czym sobie na to wszystko zasluzylam
10. Kika
choc ciezko tak naprawde mi ocenic, to akurat dzisiejsza impresja, bo ciezko porownywac tego wspolczesnego Almodovara (powiedzmy od Wszystko o mojej matce) od jego starszych filmow ktore maja inny troche charakter. Drobne wachania na lisice napewno bylyby w zaleznosci od dnia, ale ogolny zarys dokladnie taki
Zdecydowanie nr 1. to WSZYSTKO O MOJEJ MATCE... wspaniały film... pozostałe też świetne, ale ten poprostu nr 1.
Jak dla mnie cały Almodovar jest zjawiskowy...
no, ale nie o tym chce mówić, jak narazie z tych filmów, które ogłądałam to:
1. Porozmawiaj z nią
2. Wszystko o mojej matce
3. Złe wychowanie
4. Zwiąż mnie
5. Volver
a wiec:
1.Kobiety na skraju zalamania nerwowego
2.Zle wychowanie
3.Wszystko o mojej matce
4.Drzace cialo
5.Czym sobie na to wszystko zasluzylam?
7.Posrod ciemnosci
8.Porozmawiaj z nia
1. Kika
2. Volver
3. Porozmawiaj z nią
4. Wszystko o mojej matce
5. Złe wychowanie
z tych, które do tej pory widziałam, chociaż nie jestme przekonana co do kolejności 3 pierwszych
JA widziałem narazie tylko 4 filmy Almodovara i wszystkie 4 dostały ode mnie wysokie 8/10! Jakoś trudno mi je ułożyć w kolejności od najlepszego, ale gdybym już musiał to by chyba wyglądało to tak:
1/ Volver
2/ Drżące ciało
3/ Porozmawiaj z nią
4/ Wszystko o mojej matce
1. Złe wychowanie
2. Wszystko o mojej matce
3. Porozmawiaj z nią
4. Atame
5. Kika
reszty nie pamiętam
1. Wszystko o mojej matce
2. Volver
3. Matador
filmy niesamowite, pełne pasji, idealnie dopasowanej muzyki...każdy, nawet najmniejszy element jest istotny - ekspresja, uczucie i realizm - uwielbiam!
ja dopiero zaczynam przygodę z Almodovarem. jego filmy szalenie mi się podobają, ale w rankingu wyglądałoby to następująco:
1.Porozmawiaj z nią
2.Wszystko o mojej matce
3.Volver
4.Złe wychowanie
Ciężka decyzja ale poukładałam je mniej więcej tak:
1. "Złe wychowanie"
2. "Wszystko o mojej matce"
3. "Porozmawiaj z nią"
4. "Drżące ciało"
5. "Wysokie obcasy"
6. "Volver"
7. "Kobiety na skraju załamania nerwowego"
"La mala educación" to zdecydowanie jeden z moich ulubionych filmów :)
Moje top 5 :
1. Wszystko o mojej matce
2. Zle wychowanie
3. Volver
4. Porozmawiaj z nia
5. Kobiety na skraju zalamania nerwowego
Moje TOP 5 ulubionych:
1. "Wszystko o mojej matce"
2. "Porozmawiaj z nią"
3. "Volver"
4. "Zwiąż mnie!"
5. "Kobiety na skraju załamania nerwowego"
Na razie udało mi się obejrzeć wszystkie od 1987 r.
Póki co [ankieta będzie regularnie aktualizowana, gdy zobaczę więcej filmów]:
1. Porozmawiaj z nią
2. Drżące ciało
3. Wszystko o mojej matce
4. Kika
Nie oznacza to jednak, że pozycja np. 4 to gniot. Wszystkie filmy są świetne i wartościowe, aczkolwiek jedne bardziej, drugie nieco mniej.
Wreszcie obejrzałem wszystkie jego pełnometrażowe filmy (i czekam na polską premierę jego najnowszego filmu).
Moja lista wygląda tak:
1. Kobiety na skraju załamania nerwowego
2. Wszystko o mojej matce
3. Kika
4. Drżące ciało
5. Złe wychowanie
6. Wysokie obcasy
7. Kwiat mojego sekretu
8. Pośród ciemności
9. Matador
10. Zwiąż mnie
11. Volver
12. Porozmawiaj z nią
13. Pepi, Luci, Bom i inne dziewczyny z dzielnicy
14. Czym sobie na to wszystko zasłużyłam
15. Labirynt namiętnośći
16. Prawo pożądania
od 1 do 7 to filmy wspaniałe
od 8 do 12 to filmy bardzo dobre
13 do 16 to filmy średnie, które nie przypadły mi do gustu
Jeśli chodzi o aktorki Almodóvara oto moje ulubione:
1. Marisa Paredes
2. Carmen Maura
3. Victoria Abril
4. Chus Lampreave
5. Verónica Forqué
6. Penelope Cruz
1. Wszystko o mojej matce
2. Wysokie obcasy
3. Kobiety na skraju załamania nerwowego
4. Kika
5. Złe wychowanie
6. Porozmawiaj z nią
7. Drżące ciało
8. Kwiat mojego sekretu
9. Volver
Wszystkie doskonałe:)
Od najlepszego do...
1.Wszystko o mojej matce 10/10
2.Drżące ciało 8/10
3.Kwiat mojego sekretu 8/10
4.Kobiety na skraju załamania nerwowego 9/10
5.Volver 7/10
6.Porozmawiaj z nią 7/10
7.Kika 6/10
Jak widać z perspektywy dnia dzisiejszego oceniam te filmy inaczej niż po obejrzeniu. Na chwilę obecną "Kobiety..." i "Porozmawiaj.." miałyby mniejsze oceny, natomiast "Drżące..." wyższą. Jednak mogę je zmienić dopiero po powtórnym seansie.
1. Czym sobie na to wszystko zasłużyłam? - 7/10
2. Porozmawiaj z nią - 7/10
3. Złe wychowanie - 7/10
4. Kobiety na skraju załamania nerwowego - 6/10
5. Kwiat mego sekretu - 6/10
6. Kika - 5/10
W planach: Volver, Drżące ciało.